مواجهه با چالش ها: چگونه از آنها قدردانی کنیم و از آنها بیاموزیم | نحوه برخورد با مشکلات |
مواجهه با چالش ها: چگونه از آنها قدردانی کنیم و از آنها بیاموزیم | نحوه برخورد با مشکلات |

آیا در حال حاضر با چالش هایی در زندگی یا کسب و کار خود روبرو هستید؟ بسیاری از ما، مخصوصاً با همه چیزهایی که در این سال و نیم گذشته به طور جمعی از سر گذرانده ایم، هستیم. رویارویی با چالش ها هرگز آسان نیست، و این روزها، بسیاری از ما با چالش های واقعی روبرو هستیم – در محل کار، در خانه، در روابط، با پول، با خانواده، در دنیا و خیلی چیزهای دیگر. خود چالش‌ها، حتی سخت‌ترین‌ها، معمولاً موضوع اصلی نیستند.

مسئله واقعی در پس مواجهه با چالش ها

مسئله واقعی که در مورد چالش ها با آن روبرو هستیم، رابطه ما با آنهاست. رابطه ما با چالش ها همان چیزی است که می تواند بیشترین سختی و رنج را به همراه داشته باشد. به این فکر کنید که زندگی، روابط و حرفه شما چگونه خواهد بود اگر در هنگام ظهور از چالش ها شکایت نکنید یا در برابر آنها مقاومت نکنید. برای بسیاری از ما، از جمله خود من، این کار را بسیار متفاوت و لذت بخش تر می کند. پس چرا وقتی با چالش‌هایی مواجه می‌شویم، این‌قدر درگیر می‌شویم؟ چگونه می توانیم رابطه خود را با چالش ها بهبود بخشیم و یاد بگیریم که چگونه به روشی سالم بر آنها غلبه کنیم؟

مواجهه با چالش ها: چگونه از آنها قدردانی کنیم و از آنها بیاموزیم | نحوه برخورد با مشکلات |

غلبه بر مقاومت

مقاومت کردن، شکایت کردن، یا حتی متاسف شدن برای خودمان در مورد اتفاقات «بدی» که در حال وقوع است، طبیعی است. ما اغلب از طرف اطرافیان و فرهنگمان به‌طور کلی تشویق می‌شویم تا با چالش‌ها به این روش مقابله کنیم – چه با صدای بلند و چه فقط در ذهنمان. با این حال، در عین حال که این چیزها قابل درک است، به مسائل واقعی، احساسات واقعی که تجربه می کنیم، نمی پردازند، یا شرایط را برای ما بهتر نمی کنند. من طرفدار این نیستم که وانمود کنیم همه چیز “خوب” است در حالی که به نوعی جعلی نیست – این می تواند انکار یا مثبت گویی سمی باشد که هیچ کدام کمکی نخواهد کرد. وقتی صحبت از رویارویی با سختی ها می شود، سوال در زندگی این نیست که آیا با چالش هایی روبرو خواهیم شد یا نه. سوال این است که ما چه خواهیم کرد و در صورت بروز آنها چگونه پاسخ خواهیم داد؟

آیا با بازی در نقش قربانی و عدم تصدیق احساسات واقعی خود در مورد آنها از برخورد با چیزهای دشوار و یادگیری از آنها اجتناب می کنیم یا مستقیماً با آنها روبرو می شویم، احساسات خود را تصدیق می کنیم و رشد را بر اساس تجربه انتخاب می کنیم؟ همیشه به ما بستگی دارد در مسیر زندگی، رشد و موفقیت، همه ما با مشکلاتی مواجه می شویم. مسیر موفقیت پر از درس هایی از شکست، اشتباه کردن و رویارویی با چالش هاست. اگر شکست را تجربه نکنید نمی توانید موفق شوید. این نحوه برخورد شما با شکست است که تعیین می کند چقدر می توانید موفق باشید. چالش ها می توانند تجربیات یادگیری شگفت انگیزی باشند – چیزهایی که شما را مجبور به رشد و تغییر می کنند. بسیاری از موفق ترین و موفق ترین افرادی که تا به حال روی این سیاره قدم زده اند با موانع باورنکردنی روبرو شده اند. اما آنها یاد گرفتند که چگونه پس از زمین خوردن دوباره بلند شوند. اگر قدر این چالش ها را بدانیم چه؟ به یاد داشته باشید، قدردانی از چیزی لزوماً به این معنا نیست که آن را دوست داریم یا از آن لذت می بریم. قدردانی یعنی اینکه ارزش آن را تشخیص دهیم.

مواجهه با چالش ها چگونه می تواند به رشد ما کمک کند

در اینجا لیستی از مواردی وجود دارد که می توانیم در هنگام سخت شدن شرایط قدردانی کنیم:

چالش ها اغلب به ما بازخورد مهمی در مورد اینکه کجا و کی هستیم به ما می دهند.

چالش‌ها به ما تضاد می‌دهند و می‌توانند به ما در زمانی که آسان‌تر می‌شوند، قدردانی کنیم.

چالش‌ها می‌توانند به ما این امکان را بدهند که از خواب بیدار شویم و به همه چیزهای خوبی که در حال رخ دادن هستند که به آنها توجه نکرده‌ایم توجه کنیم.

چالش ها تقریبا همیشه فرصتی عالی برای یادگیری، رشد و پیشرفت هستند.

چالش ها به ما این امکان را می دهند تا با احساسات واقعی خود در تماس باشیم، مسئولیت پذیر باشیم و احساسات واقعی خود را ابراز کنیم

با یادگیری قدردانی از چالش های خود و دیدن فرصت ها در آنها، قدرت خود را از موقعیت ها و شرایط زندگی خود باز می گیریم. توانایی ما در قدردانی از مشکلات، یادگیری از آنها و استفاده از آنها به نفع خود، بینش مهمی را در مورد اینکه چه کسی هستیم و چگونه آگاهانه و آگاهانه موفقیت و رضایت را ایجاد کنیم، به ما می دهد.

در اینجا چیزی است که شما می توانید انجام دهید

فهرستی از برخی از بزرگترین چالش های زندگی خود را در حال حاضر تهیه کنید. به این سوالات در مورد آنها پاسخ دهید:

  • در مورد هر یک از این مشکلات چه چیزی را می توانید قدردانی کنید؟
  • چه چیزی از آنها یاد می گیرید؟
  • به خاطر این چیزها می توانید از چه چیزی در خود و زندگی خود قدردانی کنید؟

اگر به دنبال آن باشید، می‌توانید چیزهای زیادی در مورد هر یک از آنها پیدا کنید. زمان آن فرا رسیده است که احساس خود را واقعی بدانیم و با چالش های خود روبرو شویم. قدردانی از این مشکلات می تواند به ما اجازه دهد که آنها را بپذیریم، از آنها درس بگیریم و در نهایت قدرت خود را از آنها پس بگیریم. انجام این کار به ما یادآوری می کند که ما نویسنده زندگی خود هستیم – نه شرایطی که با آن روبرو هستیم.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری